Obemannad kassa för snabbare service

Idag kräver kunderna kortare väntetider, snabbare kundservice. Dessutom vill de inte stå i kö. Eftersom kunderna har genom internet lärt sig att själva betala och blir lösningen en obemannad kassa.

För butiken är självbetjäning ett enkelt sätt att svara upp till kundernas krav. Samtidigt som man sänker personalkostnaderna.

Palatin erbjuder tre olika lösningar för obemannade kassor:

  • Betalomat för butiker
  • Kollektomat för kyrkor
  • Givomat för ideella organisationer.

Palatins obemannade kassa (så kallad ’kiosk’ på engelska) har, under ett stilrent skal av glas och borstad aluminium, en Windows dator, bildskärm med touch-teknik, kvittoskrivare och scanner för streckkoder. Kassan kan hängas på väggen med standard VESA-fäste, ställas på bord (bordsställ ingår) eller stå fristående med golvställ (tillbehör).

Vill du veta mer?

Månadsgivare

På internet finns Online-Kollektomat och Givomat. Där kan givare bli återkommande månadsgivare. Inte minst i dessa pandemi-tider där få församlingsmedlemmar kan komma in till kyrkan är Online Kollektomaten en lösning i tiden.

Online kollektomat för gåvor och kollekt på interent
Månadsgivare för Kollekt ger stabilitet för kollekten.
Givomat på internet
Månadsgivare för Kollekt ger stabilitet för insamlingar.

Full kontroll

Varje natt skickar kassan ett mail till ekonomiavdelningen med redovisning av dagens betalningar. Detta underlättar arbete och kontroll.

Hög säkerhet

Säkerheten är hög med SSL-certifikat och krypterad förbindelse för all internettrafik. Varje användare har unika inloggningsuppgifter och rättigheter. Kassan övervakas i realtid och vid driftproblem skickas mail till personalen.

Kortterminalen kommer från Verifone och uppfyller alla säkerhetskrav från banker och PAN Nordic.